måndag 7 februari 2011

Inför idiotavdrag nu!

Ögnade en gratulationsartikel i DN igår. Wille Crafoord gratulerades för att han fyller 45 imorrn. Eftersom han är borgerlig, moderat tror jag, gillar han skarpt rut- och rotavdragen. Särskilt rut, antar jag. Och att skattebetalarna ska betala för att de som redan har råd gör andra till underbetalt tjänstefolk i sina hem. Nu vill Crafoord att det ska införas ett notavdrag, att konstnärer och artister också ska bli underbetalt tjänstefolk i de värlbärgades hem. På skattebetalarnas bekostnad.
Jag tycker att det istället borde införas ett idiotavdrag, där exempelvis dagstidningsläsare kan äska avdrag som tidningsägarna - inte skattebetalarna - står för. Avdraget görs när de mest idiotiska figurerna beretts plats i spalterna och därmed kommit in i ens hem. Då slapp man kanske dem till slut, åtminstone i det egna hemmet.

4 kommentarer:

Kim M Kimselius sa...

Härligt inlägg, bra med idiotavdrag... skrattar fortfarande åt dina ord. Kram Kim

Granne med potatisodlaren sa...

Ack ja, tänk om vi kunde få slippa alla dem som vill satsa på att skapa än fler vägar att trampa baklänges på. Varför ska vi betala för att samhället delas och söndras ännu mer?

Jane Morén sa...

Inför idiotavdrag nu. Vart skickar jag räkningarna, jag har en hel hög här från förra veckan;)

Victor Estby sa...

Tack, Kim! :) Ja, vad tog man sig till om
man inte kunde skratta åt världen ibland?

Ja, Eva, varför?!

Hör av dig till Bonniers, Jane. :)