tisdag 16 mars 2010

Nina Björk avslöjar vår tid

Läste igår kväll, inspirerad av Evas och Evas rekommendationer Nina Björks magnifika avslöjandeartikel om vår tid i Dagens Nyheter. Ja, vår genomekonomiska tid gör verkligen allt den kan för att skrämma bort allt prat om politik. Jag ser det som attacker på demokratin och att Alliansen med tillbedjare är demokratins största fiender med sitt eviga tjat om att politiken inte ska bestämma. Att, som de, föredra godtycket som bestämmande makt är att öppna för ickedemokrati och korruption.

2 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Hon är klok, Nina Björk!

Jane Morén sa...

Jag blir så glad när jag läser sådant, glad för att jag tror på en förändring nu, en folkmassa som plötsligt vänder sig om och vägrar fortsätta på den vägen de blåa snitslat ut. Jag känner hur det rister i marken.... typ.....