torsdag 18 mars 2010

Dagens två actionscener för frilansaren

När jag intervjuade Michael Nyqvist en gång för tio år sedan minns jag att han pratade om den enda lilla actionscenen i enmanspjäsen "Om detta är en människa" han just då spelade. Actionscenen bestod av att han hällde upp vatten i ett glas och drack. Annars stod han mest på samma ställe och pratade och berättade. Tänker på Nyqvists actionscen när jag varje vardag går ner och hämtar posten i boxen i porten. Det är frilanslivsvardagens stora actionscen. En höjdpunkt, helt enkelt. Dels för att det är en konkret lucka till omvärlden. Dels för att postboxen flera gånger i veckan innehåller tidningar. Ibland tidningar jag har med texter i och ibland bara tidningar jag gillar och läser för att de är bra. Den här frilansdagen innehöll två actionscener - två postleveranser och eftersom jag är otålig och gillar action besöker jag lådan två gånger istället för att vänta tills båda leveranserna ligger i lådan.

Dagens första skörd innehöll bland annat Arbetaren, där jag i det aktuella numret har med en kort teaterreflektion. Dagens andra skörd Innehöll bland annat VI Läser och Filter. Och DIK forum, där jag har med en dagsvers. Lägger upp den här på bloggen lite senare.

2 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Dagens actionhändelse här utspelades bara i mitt huvud men det var en ganska läskig scen som slutade med mord, varför skriver jag rädda och fridsamma människa om våld!

Victor Estby sa...

Hahaha, Eva! Underbart! Ja, varför gör du det? Du som har en sådan hemtrevlig blogg utan några som helst våldsamma inslag! :)