onsdag 30 september 2009

Redaktör och möte i höstsolen

Fått mig några noveller och inledningen till en roman tillskickad. Är nämligen redaktör för en antologi, Föreningen Arbetarskrivares nya, som ska komma ut nästa höst om allt går som det ska. Så när jag skickat vidare det jag skrivit på farsans och mitt manus till honom kunde jag sätta mig i höstsolen på en uteservering på Katarina Bangata på Södermalm och börja läsa. Mycket behaglig tillvaro, måste jag säga.
Passade på att fika med min favoritfotograf, vän och kollega José Figueroa också. Vi pratade om allt vi gör nu. Han håller på med film, fototävlingar, bildredaktörskap och utställningar. Men senare i höst hoppas vi att vi ska ha tid att sjösätta ett gemensamt större projekt. Vi får se.
Dokumenterade en riktig proffskamera medan vi drack våra italienska kaffevarianter.

Inga kommentarer: