onsdag 23 september 2009

Istället för Bokmässan - Kjell Johansson om senaste boken

Trots att jag inte åker ner till bokmässan i år för första gången sedan 2001 börjar jag känna mig nervös. Alla bokbekanta som åker ner har resfeber och är stressade. Några är redan nere och stökar inför invigningen imorrn. Jag vet hur det är. Har både varit utställare, seminariepratare, scenframträdare och bortkommen besökare. Får se om jag kan hålla mig borta nästa år.

Här bjuder jag på Kjell Johanssons briljanta presentation av sin senaste bok, som han kommer att prata om på mässan. Vill man inte bara med tindrande ögon sätta sig vid hans fötter och lyssna på alla milda, roliga klokheter, så säg?

3 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

I morgon åker jag, men jag har bestämt mig för att inte stressa upp mig, bara gå omkring och titta på böcker jag är intresserad av, inte bry mig om att Jan Guillou verkar klonad eftersom han sitter och pratar i varenda monter, bara vara lugn och närvarande i mig själv - återkommer med rapport om det lyckas eller ej. Men du skickar din pappa i stället Victor, han får representera er båda denna gång. Och jag kommer att sakna Maria.

Victor Estby sa...

Ja, farsan håller ställningarna. Ha det fint därnere och njut, Eva!

*P* sa...

Ja, tänk att få svepa en filt om sig och värma händerna på sin temugg.Lyssna. Njuta.