fredag 17 juli 2009

Friheten i en liten ask


Att friheten ligger i en än så liten pryl betyder förmodligen bara att man är slav under vår tids informations- och konsumtionssamhälle. Men den här lilla prylen gör ändå att jag i skrivarstugan i de värmländska skogarna kan meddela mig snabbt, billigt och enkelt i bild och text. Att jag kan jobba under ledigheten (galet, jo jag vet!) om jag vill. För man vet aldrig när journalisten i en snubblar över någon lukrativ tanke eller företeelse. Plötsligt händer det! Sedan kan farsan och jag också tack vare den här lilla prylen bolla texter och synpunkter mellan oss kring ungdomsboksmanuset vi jobbar med. Nej, nu ska jag äta sen frukost, läsa klart morgontidningen och börja packa. För imorgon bitti bär det av!

P.s. Tycker ni att den här texten känns reklamig på något mystiskt vis har ni helt rätt. Det kallas för dold sponsring och är något jag uppfann just. D.s.

Inga kommentarer: